کنتیننتال تست لاستیک مجازی را آغاز کرد




کنتیننتال تست لاستیک مجازی را آغاز کرد

پس از پایان یک دوره آزمایش گسترده 12 ماهه، کنتیننتال انجام آزمايش با شبیه‌ ساز رانندگی جدید خود برای آزمایش لاستیک‌ها را آغاز كرده است. اين آزمايشات به ویژه برای توسعه لاستیک‌های جدید برای سازندگان تجهیزات اولیه (OEM) كارايى دارد. انتظار مى رود استفاده از آزمایشات مجازی لاستیک، منجر به صرفه‌جویی در منابع و کاهش زمان توسعه شود.

شبیه‌ساز راننده در يك سيكل مشخص (DIL) به دقت پارامترهای دینامیک رانندگی را هم برای هر دو لاستیک و هم خودروی آزمایشی محاسبه می‌کند. با انعطاف پذيرى بالايى كه این شبیه‌ساز دارد، به رانندگان حرفه‌ای آزمون کنتیننتال اين امکان را می‌دهد تا تجربیات رانندگی ذهنی قابل مقايسه اى با آزمایشات لاستیک سنتی در یک مسیر آزمایشى واقعی را تجربه کنند. این رویکرد عملی به هدف ساده‌سازی توسعه لاستیک با بهره‌گیری از روش‌های آزمایش مجازی می‌پردازد.

برند کورته، رئیس توسعه لاستیک‌هاى مسافرى در بخش تجارت تجهیزات اصلی کنتیننتال، گفت: "روش‌های توسعه مجازی به ما اين امکان را می‌دهند تا به طور حتی کارآمدتر و دقیق‌تر، راه‌حل‌هایی را ارائه دهیم که به‌طور ویژه با نیازها و الزامات مشتریان هماهنگ شده‌اند. کیلومترهای مجازی آزمایش هم نقش مهمی در صرفه‌جویی در منابع ارزشمند ایفا می‌کنند."

در آزمایش مجازی، شبیه‌ساز، پارامترهای دقیق دینامیک رانندگی را برای لاستیک‌ها و خودروی آزمایشی مرتبط محاسبه می‌کند. کنتیننتال مدل لاستیک مرتبط با مدل خودروی خاص مشتری را در شبیه‌ساز بارگذاری می‌کند. این مدل لاستیک شامل اطلاعات دقیق درباره طراحی لاستیک، آج و ترکیبات لاستیک است؛ بنابراین راننده آزمایشی با یک مدل لاستیک اختصاصی برای نسخه خاص مدل خودرو، همانند آزمایش‌های فیزیکی در مسیر آزمایش، رانندگی می‌کند.

(ICEV) را فراهم مى كند. یک ویژگی مهم، تنظیم دیجیتالی پارامترهای لاستیک است که امکان تکرار سریع آزمایش‌های رانندگی و مقایسه مستقیم برداشت هاى رانندگی ذهنی را ميسر مى سازد.

پلتفرم حرکت گسترده با ابعاد 4 متر در طول و 5 متر در عرض، با شتاب حداکثر 12 متر بر مجذور ثانیه، به رانندگان آزمون امکان تجربه كامل درجه شش آزادی در دینامیک خودرو را مى دهد. این شبیه‌ساز تجربه رانندگی واقعی روی مسیر آزمایش فیزیکی را با جابجایی‌های طولی و عرضی، حرکت ضربانی، چرخش و انحراف (yaw)،گام خودرو(تغییر وزن به جلو یا عقب) (pitch) و لرزش و پيچش (roll) شبیه‌سازی می‌کند. رانندگان حرفه‌ای آزمون که براى اين كار آموزش ديده اند، نقش حیاتی در توسعه تنظیم دقیق لاستیک مورد نیاز برای مدل‌های خودروی خاص با توجه به نیازهای تولیدکنندگان ایفا می‌کنند.

 یولیان کروبر، که مسئول شبیه‌ساز لاستیک در کنتیننتال است، اظهار داشت :"با شبیه‌ساز رانندگی ما، لاستیک را پیش از اینکه برای اولین بار به صورت فیزیکی ساخته شود، ارزیابی و بهینه‌سازی می‌کنیم. این روند فرصتى به ما می‌دهد که فرآیند توسعه خود را بهبود بخشیم. همچنین برای مشتریان ما در زمان صرفه جویی مى شود."

شبیه‌ساز رانندگی در محوطه Contidrom واقع شده است. این تسهیلات آزمایش لاستیک از زمان تأسیس در سال 1967 بخش مهمی از دپارتمان تحقیق و توسعه کنتیننتال بوده است. لاستیک‌های خودرو، کامیون، و موتورسیکلت در اینجا به طور یکنواخت آزمایش می‌شوند.


در هنگام ثبت نظر به موارد ذیل دقت فرمایید

از زبان فارسی برای کامنت گذاری استفاده نمایید.

استفاده از کاراکتر های خاص و اموجی در ثبت نظر قابل قبول نمی باشد.

از ارسال لینک‌های سایت‌های دیگر و ارایه‌ی اطلاعات شخصی خودتان مثل شماره تماس، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنید.

مقایسه 0